Thursday, September 06, 2012

Cannes 2012. Quase lá.
Cannes 2012. One step closer.


Among the best. At last.
Originally uploaded by Andreas Toscano.
Dizem que nenhum publicitário pode ser completamente feliz sem um Leão de Cannes. Teve até uma campanha este ano que falava exatamente isso (veja aqui). Como eu ainda não ganhei, não posso dizer nem se isso é verdade, nem o quão mais feliz eu poderia ser. Mas isso não vem ao caso.
O que importa é que este ano eu quase cheguei lá. E com um único trabalho: uma mala direta de Greenpeace. Com ela, conseguimos um dos poucos short-lists da Rússia (que, aliás, teve o melhor ano de sua história). Segundo um dos jurados da nossa categoria, a peça tinha ganhado um Leão de Bronze, até que um jurado da Bélgica disse ter visto algo parecido em seu país e os caras mataram a peça. Que seja. Fica a meta para o próximo ano e a charge do genial Rondon Fernandes em nossa (veja aqui). Valeu, Ronda.
Fora isso, Cannes foi Cannes. Aquela alegria no meio do ano. Aquela chance de reencontrar amigos, colegas, ex-colegas, futuros colegas, futuros ex-colegas, etc. Nem indo ao Brasil eu consigo ver tanta gente. E curtir tranquilo, já que todo mundo está perto, vai nas mesmas festas e segue a mesma rotina.
Acho que só mesmo um publicitário consegue curtir Cannes sem mencionar as palavras Riveira, Cote D’Azur, Rosé, Villa e Glamour.

:)

Some say that no one working in advertising can be entirely happy without a Cannes Lion. There was even a campaign this year telling people that (check it out). Since I have never won one, I can’t tell whether this is true or not, or even how happier I could possibly be. But that doesn’t matter at the moment. What matters is that this year I got one step closer to it. And with a single entry: a flat mail for Greenpeace. It got one of the few short-lists for Russia (that mind you had its best year ever). According to one of the jurors in out category, our work had won a Bronze Lion till a juror from Belgium remembered seeing something similar in his country and they decided it was better to kill the idea. So be it. The goal is set for next year. As a bonus, I got a cartoon from the great Rondon Fernandes portraying our misfortune (check it out). Thanks, Ronda.
Other than that, Cannes was Cannes. That short happy break in the middle of an always tough year. A great chance to meet friends, colleagues, ex-colleagues, future colleagues, future ex-colleagues, etc. Not even in Brazil I get a chance to see so many people. And enjoy them without rushing somewhere else because we all lodge close to each other, go to the same parties and follow the same routine.
I think only (m)Ad Men enjoy Cannes without the need to ever utter the words Riviera, Cote D’Azur, Rosé, Villa and Glamour.

:)

1 comment:

Anonymous said...

execelente post.