Este post vai ser um dos mais curtos que eu jah escrevi, mas, nem por isso, vai ser menos importante. Alias, adoraria que todos os administradores publicos do mundo lessem este texto e seguissem o exemplo.
Na Moscow, grande parte dos predios que estah em obra nao fica com aquela cara de obra, com o esqueleto todo aa mostra durante meses (ou anos), enfeiando a cidade. Aqui, eles cobrem as obras com uma replica do que vai ser o predio quando a obra estiver acabada. Parece ateh uma capinha de protecao, tipo aquelas que sua voh colocava sobre a maquina de lavar roupa para nao enfeiar a area de servico. O design varia, mas o resultado eh o mesmo.
Aproveitando o assunto, adoraria que os administradores publicos daqui seguissem o exemplo do Kassab e acabassem com a propaganda de rua em Moscou. Alem do mau gosto, estamos chegando num ponto onde tem tanto outdoor que um cobre o outro e voce nao ve nada. Nem o ceu.
_______________________
This is going to be one of my shortest posts ever. But that doesn’t mean that this one is less important. Quite the opposite. To be honest, I wish every single City Hall representative in the world read this text and followed the example.
In Moscow, most of the buildings where renovations are being done do not look like your typical work site, with the skeleton of the building exposed for everyone to see, making the city uglier than it needs to be. Here, they cover the structure with a replica of what the finished product is going to look like. It works like a protection cover, but with a nice touch to it (kind of like the one people put on their iPhones). The design can vary, but the result is always the same.
While I’m at it, I also wish Moscow City Hall representatives could follow Sao Paulo’s example and ban all outdoor advertising from the city. Besides the terrible taste advertisers have, we’re getting to a point here where that are so many billboards they’re starting to cover each other up. You can’t see a thing. Not even the sky.
No comments:
Post a Comment